මරියනෙලා – අහසේ දිලෙන තරුවක කතාව

බෙනිතෝ පෙරේස් ගල්දෝස් විසින් ස්පාඤ්ඤ භාෂාවෙන් රචිත මරිය නෙලා කෘතිය සිංහල භාෂාවට පරිවර්තනය කරන්නේ ඉන්ද්‍රානි රත්නසේකර. නෙලා නමින් සිනමා කෘතියක් පැමිණි ඇති බවත් එහි කතා තේමාවත් පුවත්පත් වලින් කියවු දා පටන් එය නැරඹීමට තිබු උනන්දුව මෙතෙකැයි කියන්නට බැහැ.

නමුත් නෙලා පෙන්වන බව කියා දැන්වීම පුවරු වල සදහන් වෙද්දිත් වෙන්නප්පුව රමෝගා සිනමා ශාලාව එය දර්ශණය කිරීම ප්‍රතික්ශේප කරන්නේ අවස්ථා ගණනකදී මිනිසුන් රස්තියාදුකරමින්. දින කිහිපයක්ම සෙනග දහයකට දෙනෙක්ට වැඩී උනොත් පෙන්වනවා යැයි කියු රමෝගා සිනමා ශාලාව සෙනග දහයකට වැඩි දවස්වල ට සිනමාශාලාව වසා දමන්නේ නෙලා සමග මොන ආරෝවකට දැයි නොදනිමි.

දින ගණනක් තිස්සේ සිනමා ශාලාවට දුරකතන ඇමතුම් දීමෙනුත් පෙන්වන තුරු බලා සිටිමත් එපා වූ දිනක KBOOKS මගින් මීට දෙතුන් මසකට පෙර දිනක නෙලා ගෙන්වා ගත්තේ කියවන්නටය. නමුත් තාත්තා එය කියවා අවසන් වනතුරුත් විවේකයක් ලැබෙන තුරුත් බලා හිදින්නට ගොස් නෙලා හා තනිවෙන්න ලැබුනේ අදය. සම්පුර්ණ කෘතියම එක හුස්මට කියවන්නට පැය දෙකක් යන්නට ඇත.

මරියා මනුඑලා තෙයියේස්.. ඇයට නමක් තිබිණි. නමුත් ඇය වෙළදපොළේ ගම්මිරිස් විකුණු කනෙලාගේ දුව ” නෙලා පමණක්ම වුවාය. එක් තැනක දහසය හැවිරිදි නෙලා මෙසේ කියයි..

” මගේ අම්මා නම මරිය කනෙලා. ඇයට කිව්වේ නෙලා කියලා.. එය බැල්ලියකගේ නමක්ලු. මගේ නම මරියා, මරිකිනා, මරියා පොඩ්ඩි, මරියනෙලා කියලයි මට කියන්නේ.. කනෙලාගේ දුව. සමහරු නිකම්ම ” නෙලා ” කියනවා. “

මරිය නෙලා ධනවතෙකුගේ පුත් අන්ධ පබ්ලෝ ට ඇස් දෙක වන්නීය. අහසේ පැහැය, මල් පෙත්තක හැඩය, ඈත නිම්නයක සුන්දරත්වය රැය දහවලක වෙනස තියා මරිය නෙලාගේ ඇස්වත් දැක නැති පබ්ලෝ ජිවිතය සහ ලෝකය ඉගෙන ගන්නේ නෙලාගෙනි. නෙලාට ජීවිතය ගැන ඇත්තේ අපුරුම දැක්මකි.

ඇය ගස් ගල් වලට මුහුණු ඇති බව කියයි. ජල පහරේ නාදය හෙමිහිට කතාකර දොඩමලු වන බව කියයි. අහසේ තරු මියගිය යහපත් ආත්ම ලෙසත් පොළවේ පිපී සුවද දෙන මල් අහසට යා නොහැකිව ඉතුරු ආත්ම ලෙසත් හදුන්වයි. සම්ප්‍රදායික මිත්‍යා විශ්වාස පිළිබද සිතන මරියනෙලා ගමේ කෙල්ලකි. ඒත් පබ්ලෝගේ පීයා පබ්ලෝට ඇසෙන්නට කියවන පොත් තුල ඇත්තේ වෙනස් දැක්මක් ය.

වනවදුල් අස්සේ තණ කටු පදුරු පොඩි වෙන සුවද විදිමින් ඇඹිල්ල ගෙඩි රස විදිමින් සද තරු මල් යට ආදරයෙන් ජීවත් වන නෙලාගෙත් පබ්ලෝගෙත් ජිවිත වෙනස් වන්නේ තෙඔඩෝරෝ ගොල්ෆින්ගේ පැමිණිමත් සමගිනි. ඔහු පබ්ලෝට පෙනීම දෙන වෛද්‍යවරයාය. නෙලා සතුටත් දුකක් සමානව විදින්නේ එතැන් පටන් ය. ඉන් අනතුරුව පැමිණෙන ෆ්ලෝරෙන්තිනාත් බොහෝ දෑ වෙනස් කරයි.

කන්නටවත් පාන් කෑල්ලක් නැති මරියනෙලා තමන්ට ලැබෙන පෙසෙතා ( මුදල් ) සියල්ල සෙලිපින් නම් තමන්ගේ හිතවතාට දෙන්නේ ඔහුගේ අනාගතය සාර්ථක කරගන්නට කියමිනි. මරියනෙලා සල්ලි වලට අකැමතිය. ෆ්ලොරෙන්තිනා දෙන්න සිතු සැප සම්පත් වලට අකැමැතිය. නෙලාගේ ලෝකයම පබ්ලෝය. ඔහුගේ ආදරයය. සිය ආදරයට ආත්මයෙන් ම ආදරය කරන නෙලාට සිය ආත්මය ශරිරයෙන් නිදහස් කර හරින්නට වන්නේද එකී ආදරය නිසාවෙනි.

ආදරය දෙන්නට මිස ආදරය ලබන්නට නොසිතු, ආදරය නිසාවෙන්ම හුස්ම අත් හළ නෙලාගේ සොහොන් කොත් ළග තනි රකින්නට කණමැදිරියන්, රෑ බදුල්ලන් නම් ඕනි තරම් සිටියහ. ඇයගේ ආදරයට තමන්ගේ ආදරය දෙමින් ඔවුන් රංචු පිටින් රැස් වී රැයේ දී සොහොන ආලෝකවත් කළහ.

නමුත් මරිය නෙලා එතැන හිදින්නට විදියක් නැත. ඇය අහසේ තරුවක් ව පබ්ලෝ දෙස තවත් ආදරයෙන් බලා හිදුණු ඇත. ” මං කැතැයි කිව්වද ” තවමත් තෙඔඩෝරෝගෙන් අසනු ඇත. ෆ්ලෝරෙන්තිනාට වෛර නොකළ බව පුන පුනා කියනු ඇත. බලාපොරොත්තු දුන් නමුත් නොදුන්නා සේ සිටි ආදරයක් වෙනුවෙන් ආලෝකය දෙනු ඇත.

අරුණි කළුපහන

1903total visits,1visits today

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *